세계 음악

Killing me softly - Joseph Vincent

햇살 이해수 2021. 1. 30. 06:12

Killing Me Softly

Strumming my pain with her fingers
내 고통을 그녀의 손끝으로 가볍게 연주하고
Singing my life with her words

내 인생을 그녀의 가사로 노래하며
Killing me softly with her song
Killing me softly with her song
그녀의 노래로 날 부드럽게 사로잡네요
그녀의 노래로 날 부드럽게 사로잡네요
Telling my whole life with her words
내 모든 인생을 그녀의 노래로 말해 주면서
Killing me softly with her song

그녀의 노래로 날 부드럽게 사로잡네요

I heard she sang a good song
난 그녀가 근사하게 노래를 부르고
I heard she had a style
그녀만의 독특한 스타일이 있다고 들었어요.
And so I came to see her
to listen for a while

그래서 난 잠시만이라도 노래를 들으며
그녀를 보기 위해 왔지요
And there he was this young girl
A stranger to my eyes
거기엔 낯이 익지 않은 어린 소녀가 있었어요

Strumming my pain with her fingers
내 고통을 그의 손끝으로 가볍게 연주하고
Singing my life with her words
내 인생을 그의 가사로 노래하며
Killing me softly with her song
그녀의 노래로 날 부드럽게 사로잡네요
Killing me softly with her song
그녀의 노래로 날 부드럽게 사로잡네요
Telling my whole life with her words
내 모든 인생을 그녀의 노래로 말해 주면서
Killing me softly with her song
그녀의 노래로 날 부드럽게 사로잡네요

I felt all flushed with fever
Embarrassed by the crowd
난 많은 군중들에게 당황하여
열기로 얼굴이 확 달아오는걸 느꼈어요
I felt he found my letters
그가 내 편지를 발견한것 같았어요
and read each one out loud
그리고는 한 줄 한 줄 큰소리로 읽어내려 갔죠.
I prayed that she would finish
난 그녀가 그만해 주기를 바랬지만
but she just kept right on
그녀는 계속 읽어 내려갔지요

She sang as if he knew me in all my dark despair
그녀는 마치 내가 암울한 절망에 빠진 걸 아는 듯이
노래를 불렀죠
And then he looked right through me
As if I wasn't there
그리곤 내가 그 곳에 없는 것처럼
내가 있는 쪽을 뚫어지게 바라보았어요
And she just kept on singing
Singing clear and strong
그리고 나서 그녀는 맑고
힘있게 계속 노래를 불렀어요