세계 음악

Mamma Mia - Abba

햇살 이해수 2021. 5. 21. 09:52

Mamma Mia

 

I've been cheated by you since I don't know when

당신은 계속 바람 펴 왔죠 내가 알지도 못하는 때부터

So I made up my mind, it must come to an end

그래서 난 결심했어요 우리 관계는 이제 끝났다고

Look at me now, will I ever learn?

근데 날 봐요 내가 도대체 (교훈이란걸) 배울 수나 있을까요?

I don't know how but I suddenly lose control

나도 어떻게 된건 지 모르겠는데 내가 갑자기 통제를 잃었어요

There's a fire within my soul

내 영혼 안에 열정이 있어요

Just one look and I can hear a bell ring

그저 당신을 한 번 봤더니... 내 몸이 당신에게 끌리는 것이 느껴져요.

(Ring one's bell : 누군가에게 몸이 끌리다.)

One more look and I forget everything, w-o-o-o-oh

한 번 더 당신을 봤더니.. 난 당신이 했던 모든 것을 잊어요

Mamma mia, here I go again

어머나 다시 이 상태로 돌아오다니

My my, how can I resist you?

하긴 내가 당신을 어떻게 거부할 수 있겠어요.

Mamma mia, does it show again?

어머나 내 마음이 또 드러났나요?

My my, just how much I've missed you

얼마나 내가 당신을 그리워해왔는지

Yes, I've been brokenhearted

맞아요 저는 마음이 아팠었어요

Blue since the day we parted

우울했죠. 우리가 해어진 날 이후로.

Why, why did I ever let you go?

왜 내가 당신을 보냈을까

Mamma mia, now I really know

어머나 이제 난 정말 알아요.

My my, I could never let you go

내가 당신을 절대 보낼 수 없다는 것을.

I've been angry and sad about things that you do

난 당신이 한 것들에 대해 화나고 슬펐죠.

I can't count all the times that I've told you we're through

난 셀 수도 없어요. 당신에게 우리가 이제 끝이라고 몇 번을 말했는지.

And when you go, when you slam the door

그리고 당신이 떠난게 몇 번인지... 당신이 문을 쾅 닫은게 몇 번인지.. (셀 수도 없어요.)

I think you know that you won't be away too long

난 당신이 아는 줄 알았어요. 당신이 오래 떠나있지는 않을 거라고.

You know that I'm not that strong

당신 아시잖아요. 내가 그렇게 강하지는 못하다는 걸

Just one look and I can hear a bell ring

그저 당신을 한 번 봤더니 내 몸이 당신에게 끌리는 것이 느껴져요

One more look and I forget everything, w-o-o-o-oh

한 번 더 당신을 봤더니.. 난 당신이 했던 모든 것을 잊어요.

Mamma mia, here I go again

어머나 다시 이 상태로 돌아오다니

My my, how can I resist you?

하긴 내가 당신을 어떻게 거부할 수 있겠어요

Mamma mia, does it show again?

어머나.. 내 마음이 또 드러났나요?

My my, just how much I've missed you

얼마나 내가 당신을 그리워해왔는지

Yes, I've been brokenhearted

맞아요. 저는 마음이 아팠었어요

Blue since the day we parted

우울했죠 우리가 해어진 날 이후로

Why, why did I ever let you go?

왜 내가 당신을 보냈을까

Mamma mia, even if I say "Bye bye, leave me now or never"

어머나.. 비록 내가 "날 지금 떠나!! 아니면 절대 (돌아오지마)"라고 말할 지더라도

mamma mia, it's a game we play

어머나 그건 그냥 우리가 하는 게임이죠

Bye bye doesn't mean forever

바이바이가 평생을 의미하는 건 아니죠

Mamma mia, here I go again

어머나.다시 이 상태로 돌아오다니

My my, how can I resist you?

하긴 내가 당신을 어떻게 거부할 수 있겠어요

Mamma mia, does it show again?

어머나.. 내 마음이 또 드러났나요?

My my, just how much I've missed you

얼마나 내가 당신을 그리워해왔는지

Yes, I've been brokenhearted

맞아요 저는 마음이 아팠었어요

Blue since the day we parted

우울했죠 우리가 해어진 날 이후로

Why, why did I ever let you go?

왜 내가 당신을 보냈을까

Mamma mia, now I really know

어머나 이제 저는 정말 알아요

My my, I could never let you go

난 절대 당신을 보낼 수 없다는 것을.