세계 음악

Morning Has Broken - Cat Stevens

햇살 이해수 2022. 6. 14. 09:56

Morning Has Broken

 

Morning has broken, like the first morning
Blackbird has spoken, like the first bird
Praise for the singing praise for the morning
Praise for the springing fresh from the world

아침이 밝았어요, 태초의 아침과 같이

찌르레기가 노래하네요, 태초의 새와도 같이

새의 노래를 찬양하고 아침을 찬양해요
세상의 그 싱그러운 약동을 찬양해요

 

Sweet the rain's new fall, 
Sunlit from heaven like the first dewfall on the first grass
Praise for the sweetness of the wet garden
Sprung in completeness where his feet pass 

처음 내리는 비는 달콤하고,

잔디 위에 처음 내려 맺히는 이슬처럼 하늘에서 햇살이 퍼져 와요

그의 발길이 지나는 곳에 완벽하게 솟아나는

촉촉한 정원의 달콤함을 찬양해요


Mine is the sunlight mine is the morning
Born of the one light eden saw play
Praise with elation praise every morning
God's recreation of the new day

그 햇살은 나의 것이고 그 아침은 나의 것이예요

한 줄기의 빛에서 태어난 에덴은 놀이를 지켜 보았어요

의기양양함을 찬양하고, 모든 아침을 찬양해요

신이 만들어 주신 새 날을 찬양해요.

 

'세계 음악' 카테고리의 다른 글

Song from a Secret Garden - Hauser  (0) 2022.07.09
Goodbye (원곡) - Air Supply  (0) 2022.07.03
The Rose - Violin Cover  (0) 2022.05.25
Dance of Spring - Shahrdad Rohani  (0) 2022.05.11
Rain - Uriah Heep  (0) 2022.04.29